نگارش دهم درس هفتم تضاد مفاهیم با موضوع سکوت یک فریاد

نگارش دهم درس هفتم تضاد مفاهیم با موضوع سکوت یک فریاد

نگارش دهم درس هفتم تضاد مفاهیم

موضوع: سکوت یک فریاد

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

سکوت منطقی ام را به فریاد های پوچ ترجیح می دهم.
آدم عاشق سکوت می کند و عشقش را در خانه دلش حبس می کند تا کسی نداند که او دلش را باخته،تا نکند که رغیبی از راه برسد و عشقش را صاحب شود.آدم کینه ای ،نفرتش را فریاد میزند و جنگ طلبی می کند.به نوعی آن روی سگش بالا می آید و شروع می کند به بی احترامی کردن و دل شکستن؛او نمیداند که با این کارش دارد آدم های مهم زندگی اش را از خود می راند و در آخر تنها می ماند.[enshay.blog.ir]
کینه ای که باشی بی قید می شوی نسبت به آدم ها و دلت می خواهد که آنها را سر به نیست کنی یا گاهی چنان آنها را زیر مشت و لگد بگیری که دیگر نتوانند زندگی کنند اما اگر عاشق باشی دلت می خواهد که راه بروی و به دیگران لبخند بزنی ، بی دلیل حالت خوب است و آدم مهمت را از همه دور می کنی و محدود که تنها برای تو بماند و هوایی نشود.

نویسنده:ام البنین خنجرزاده
نام دبیر:سرکار خانم مریم آبشاری
استان:خوزستان
شهرستان: رامشیر

______________________________________

نگارش دهم درس هفتم تضاد مفاهیم

موضوع: سکوت یک فریاد

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

موضوع: سکوت وفریاد

سکوت وفریاد واژه ای هستند که تفاوت زیادی باهم دارند. سکوت،ساکن است آرام وبی حرکت،بی نقض ولرزش،سکوت فریادی است بی صدا،حرف های زیادی دارد سنگین است. فریاد طبلی است که صدای بلندی دارد ولی درخود چیزی ندارد،فریاد نتیجه ی جنگ،ناآرامی وترس است.گاهی تنها درسکوت است که همه ی صداهارا میشنویم.باید شاکت شویم تا بشنویم،تا درک کنیم،باید بدانیم این دنیا زمانی ساکتِ ساکت بوده است وابتدا تنها یک آدم روی آن بوده،اما غمگین نبوده چون سکوت را درک کرده بود&#۱۲۹۳۴۴;
ساکت که باشی همه ی صداهارا میشنوی حتی صدای خدارا ودر می یابی که چه صدایی را که تا به حال نشنیده بودی ولی وقتی فریاد میزنی تنها صدای خود را میشنوی ومتوجه نمیشوی که دیگران چه می گویند.
تفاوت فریاد وسکوت را میتوان تحمل درد فهمید،شاید فکرکنید که اگر درد زیاد باشد نتیجه اش فریاد است اما آدم از دردهای کوچک است که می نالد وفریاد میزند&#۱۲۸۲۷۴;
چرا که اگر ضربه سهمگین باشد لال می شوی پس قدرت هرکس به اندازه ی سکوت اوست. سکوت بلندترین صداست حتی از فریاد هم بلندتر است،سکوت درخود خشم ندارد احساس دارد،تنفرندارد عشق دارد وبرخلاف بعضی حرف ها که تلخ وسرد وگزنده هستند&#۱۲۹۳۴۴;برخلاف بعضی نگاه ها که ناامید کننده وسرزنشگر هستند،سکوت لذت بخش است عاشق ساکت است&#۱۰۰۸۴;&#۶۵۰۳۹;واین فارغ است که فریاد میزند ،شایدهم به خاطر همین است که خدا ساکت است زیرا عاشق است. عاشق بندگانش ولی فریادهای ما اجازه نمی دهند که عشق خدارا ببینیم.

نویسنده:سعیده شفیعی
نام دبیر:خانم بنفشه فیضی
دبیرستان عطار

دانلود انشا، موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، نوشتن انشا- www.enshay.blog.ir

نگارش دهم درس هفتم تضاد مفاهیم

موضوع: سکوت و فریاد

موضوع انشا، انشاء، زنگ انشا، چه بنویسیم، چگونه انشا بنویسم، دانلود، نوشتن انشا - enshay.blog.ir

سکوت و فریاد، دو کلمه ای که باهم متفاوت هستند!
سکوت بی نقص است، آرام و بی حرکت، سکوت پر از فریاد هایی است بی صدا که حرف های سنگین زیادی با خود دارد.
فریاد به مانند طبل است، دارای صدایی بلند اما از درون خالی ! فریاد ها همیشه نتیجه جنگ و ناآرامی و ترس ها بوده است، گاهی فقط در سکوت است که می‌شود تمام صداها را شنید؛باید سکوت کنیم تا بشنویم، تا درک کنیم !
این دنیا زمانی در سکوت مطلق بوده است و تنها یک موجود زنده به نام انسان در آن زندگی می‌کرده، او هرگز از این سکوت ٫غمگین و معترض نبوده زیرا با سکوت خو گرفته بود و آن را به درستی درک کرده بود.
ساکت که باشی می‌توانی به کوچک ترین صداها پی ببری، حتی صدای خداوند !
اما اگر همیشه درحال فریاد زدن باشی چیزی جز صدای خودت عاید ت نمی‌شود، فقط خودت را می‌شنوی و متوجه حرف های دیگران نیستی. سکوت بلند ترین صداست، حتی رسا تر از فریاد.
انسان ها عادت دارند پشت فریاد های خود پنهان شوند تا دیگران را با صدای بلند خود بترسانند و خشم زودگذر خود را با فریاد بروز دهند.
اما سکوت چه ؟ او در خود خشم ندارد، احساس دارد ! تهی از هر تنفر و نفرت، پر از عشق است.
مانند بعضی از حرف ها و سخنان تلخ و سرد نیست، سکوت گاهی زبانش نگاه است، با نگاه حرف می زندو سخن می‌گوید…
سکوت عاشق است و از فریاد زدن فارغ !
شاید هم به خاطر همین خدا سکوت کرده، چون عاشق است. عاشق بنده هایی که گاه خود را آن چنان با فریاد ها پر می‌کنند که جلوی دیدن عشق خداوند به خود را می‌گیرند!
☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️

نویسنده: فاطمه جلیلوند
دبیر: خانم فرخنده نوروزی
دبیرستان الزهرا تولم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بت اسپات